Vakantie op Sardinie 8 juli tot 7 augustus 2013.

14 juli 2013 - Arbatax, Italië

8 juli vertrokken we na een bezoek met Moppie de dikke en Leontien aan de dierenarts toen bleek dat hij geschoten is met hagek op meerdere plaatsen in zijn kopje , hij krijgt anti biotica,het komt wel goed Leontien is een goede verpleegster ha, ha, om 10 uur richting Livorno waar we 9 juli op de ferry gaan. De reis begon met veel langzaamrijdend verkeer vanwege wegopbrekingen in Duitsland. We zijn doorgereden tot 100 km voor Livorno,daar hebben we op een parkeerplaats geslapen in de auto,totdat ik plotseling wakker werd en dacht dat ik een trein hoorde en auto's zag bewegen,maaaaaaar het was onze auto die langzaam achteruit ging, heel eng gelukkig snel de handrem erop gezet. Net op tijd anders waren we tegen een vrachtwagen geknald. Nog even geslapen,gegeten en naar Livorno gereden.

dinsdag 9 juli om 15:30 vertrek met Corsica/Sardegna Ferries met de zeer grote Mega 3 varen naar Golfo Aranci waar we om 22.00 in de haven zijn.prachtige reis op het zonnige dek,lekker gegeten en op naar de eerste nacht in Hotel Demar in Olbia.

woensdag 10 juli, goed geslapen en een prima ontbijtbuffet. We gaan rijden naar zuidelijke richting aan de oostkust midden naar Arbatax,Tortoli,camping Telis,veel te luxe camping voor ons met o.a allemaal badkamers i.p.v. Wat wij gewend zijn zoals toiletgroepen en rijen douches, alles is altijd schoon, mooie staplaats met zicht op een blauwe zee in de baai van Arbatax.

donderdag 11 juli, we maken er een stranddag van, prive strand van de camping is straatje over trapje af en de ligstoelen met parasols staan klaar. Heerlijk schoon zeewater, nu mis ik de kids want samen de zee in vind ik veel leuker,maar Karen komt nog en af en toe doet Rudi ook een poging. We gaan lekker veel vis eten met pasta.in deavond zijn we gaan wandelen naar de torro,ook nog erin geklommen langs een voor mij te enge steile trap maar Rudi waakt over mij ,ha,ha. We zien een prachtig uitzicht.mooiewandeling en toch wie had dat gedacht een regenbuitje ,heerlijk met deze temperaturen.