Laatste vakantiedegan in Palau en terugreis Golfo Aranci naar Livorno

15 augustus 2013

Dinsdag 6 augustus, de lastste dag hier op het mooie Sardinie. We zijn nog in Palau en gaan vandaag met de boot naar het eilanden archipel Madalena. Vanaf de camping lopen we naar de haven, kopen een ticket en gaan naar de Ferry. Het is warm en het zal 36 graden worden.half 11 gaat de ferry we zijn iets verlaat vanmorgen want Rudi was de weg even kwijt op de fiets vanmorgen, het duurde een uurtje langer, maar goed voor de conditie toch. We kunnen tot laat in de nacht evt.terug varen.

na een kleine 20 minuten zijn we al op Madalena wat ook tevens het enige stadje is op het eiland. Het ziet er leuk uit,erg gezellig en toeristisch, Guiseppe Gribaldi, een groot vroeger Italiaans staatsman is hier woonachtig geweest en overleden.

we gaan een eind wandelen naar Caprese. Er is een 600 mete lange brug naar dat eiland. We lopen daar naartoe. Jemug wat een pokkeeind lopen zeg, langs millitaire zones en gebouweni

Toch komen we langs mooie strandjes en onderweg water gekocht en wat fruit. Na een tijdje komen we bij de brug,we gaan er maar niet over,maar we gaan naar een mooi piepklein haventje met strandje, een paar gezonken bootjes en een aantal motorboten, van de inwoners daar,leuk hutje erbij met een klein terrasje,is voor de avonduren denk ik want nu is het gesloten.

na een tijdje wandelen we terug naar het stadje,we gaan nog even een cadeautje voor Elke kopen want zij is jarig overmorgen en dan zijn we weer thuis. Tegen half negen gaan we met de boot terug en naar de camping want we moeten opbreken alles zoveel mogelijk in de autozodat we morgenvroeg om 6.15 uur weg kunnen rijden naar Golgo Aranci  9 uur vertrekt de ferry van Sardegna Ferries naar Livorno.

we pakken alles in de auto behalve de tent en luchtbed,dan gan we eten in het restaurant op de camping,heerlijk ijskoude huiswijn  erbij en een koud biertje bij de pizza  ,dan bij de tent de borrelfles whisky en limocello leegmaken en heerlijk slapen.

6 uur opstaan en een lange eerst ontspannen bootre is van 10 uren voor de boeg en dan 1300  km met de auto van Livorno naar ons mooie Tubbergen war het ook zomer is nu. We zijn om ongeveer 12.00 uut thuis. Karen,Elke en Leontien zijn toevallig allemaal thuis.